Maliakreta

Het is momenteel 09 Sep 2010, 18:24

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waat blijven de verhalen over de vakantie 2009
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009, 11:56 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

:wave
Hallo kreta gangers :s

Wij zijn vrijdagmiddag 14 augustus terug gekomen van onze vakantie van 15 dagen naar meropi.
Geboekt bij tui.de vanuit nederland,vertrokken vanaf munster (wat een verschil met holland) eten en drinken aan boord (zit bij de prijs in)en veel goedkoper, 1uur van te voren aanwezig zijn,goedkoper parkeren wat wil je nog meer.( Sorry voor de reclame) :D Maar wel in december geboekt .
Wij hadden geboekt met het verzoek om in oude gedeelte app62 te mogen verblijven, echter toen wij aankwamen kregen wij een appartement toegewezen in het nieuwe gedeelte app133 waar ook niets mis mee is,maar ons hard ligt toch in het oude gedeelte.
Na wat gesprekken en wat :drink:drink met oude bekende die er ook al wat jaartjes komen kwamen wij er zelf ook achter dat in het oude gedeelte inderdaad vol zit met polen,russen,hongaren en andere mensen uit het oosten daar inderdaad verblijven( vol pension) en dat de nederlanders indaad in het nieuwe worden geplaatst hoofd zakelijk aan de achterste gedeelte van het complex.
Wij hadden halfpension geboekt wat ons al een aantal jaren goed bevalt maar eten toch geregeld buiten de deur :lol: .
Wat ons vooral stoorde is toch wel de houding van deze gasten volgens ons denken ze omdat zij met een polsband lopen dat zij overal voorrang hebben, tussen mogen kruipen bij het eten(ze zeggen niks en voor je het weet heb je een por of duw te pakken)
Uit een gesprek met zula heb ik begrepen dat dit volgend jaar ook nog zo zal zijn maar dat zien we dan wel weer.
Een maand bijna geen gasten, met andere woorden een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Met Kostas gaat het indaad wat minder wij hebben hem niet gezien hij is echter nog wel even bij meropi geweest maar wij waren er niet. ( echt jammer)
David heeft ons verteld dat hij vrijdag 7augustus weer naar het ziekenhuis in athene moest i.v.m hart problemen.
Er is dus een andere manager op het complex(niet te verglijken met kostas) en hij heeft de bijnaam van de hollanders gekregen paulus de boskabouter
Hij geeft je indruk dat hij erg druk is, en heeft ons het gevoel gegeven dat wij een beetje dom zijn :lol: , daar is hij dus nu achter gekomen dat niet zo is. :D
Met mama meropi gaat het echter minder zij heeft kanker zij krijgt chemo kuur maar ze blijft vriendelijk, ze was er wel maar past op de kinderen van jani samen met de moeder van effi.
Verder weer een top :goed vakantie gehad veel gelachen,gedronken en veel bij gekletst.
Ik hoop dat dit niet de mensen afschrikt om toch weer naar meropi te gaan het blijft een :goed TOP complex met vriendelijke mensen die alles er aan doen om het de gasten nieuw en oude het naar de zin te maken.
Als het goed gaat je weet maar nooit gaan wij volgend jaar weer gewoon weer naar meropi.

Gr. Lambo en de fam.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009, 12:34 
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Hoi Lambo,

bedankt voor je verhaal,grote klasse
je bent een van de weinige die wat schrijft.
Ik zet je verhaal ook op Hyves met bron vermelding,
dit is het adres.
http://www.meropideluxe.hyves.nl/
nog een fijne zondag

Groeten John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2009, 07:55 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Kalimera,

Net eventjes bijgelezen op Zoover.nl. Een aantal berichten zijn behoorlijk negatief helaas, echt heel jammer. Ik ga het in oktober maar eens eventjes met eigen ogen bekijken of het allemaal nu echt zoveel veranderd is. Als ik terug ben zal ik weer een update schrijven op deze site.

Groetjes, Marian

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2009, 10:17 
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Hoi Marian,

Ik denk dat Meropi zijn beste tijd heeft gehad,
Ik kan je niet vertellen hoe jammer ik dat vind, maar als ik alles lees, dan krijg je toch een negatief beeld.
Jammer,heel jammer.

Groeten John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2009, 13:19 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Inderdaad John, erg jammer :sad:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009, 16:15 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Hallo marian

Als het goed lees ben je al een tijdje terug, ik ben benieuwd naar je verhaal over de stand van zaken over meropi.

Gr. Lambo

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2009, 19:30 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Hoi Lambo,

Ja, ik ben inderdaad alweer een tijdje terug. Ik had nog wel vanuit Malia wat geschreven in een ander topic (wanneer ga jij...) Wij hebben een hele leuke week gehad, mede doordat wij met een hele leuke groep waren ter ere van de verjaardag van Ton (man van Samantha). We hebben wel enorm geboft met het weer, we hebben het nog nooit zo warm gehad in de oktober vakantie.
Verder denk ik toch dat het ook voor ons de laatste keer is geweest. Sinds Costas niet meer bij Meropi werkt als manager vinden wij het ook achteruit gegaan. De bardame overdag liet enorm te wensen over, er waren soms mensen die koffie bestelden en toen het er na 30 minuten nog niet was besloten ze maar op hun balkonnetje te gaan zitten en zelf een bakkie te zetten. De koffie werd vervolgens na 35 minuten gewoon op de tafel gezet in de veronderstelling dat ze nog wel terug zouden komen :shock: EN dan kwam het echt niet omdat ze het erg druk had hoor, er waren niet zo heel veel gasten. De gasten die er wel waren, waren voornamelijk mensen die all inclusive hadden geboekt en kwamen uit Oost Europese landen. De barservice 's avonds was weer wel zoals vanouds prima geregeld omdat Franko avonddiensten liep :goed . Wij vonden het trouwens wel vreemd dat mensen uit de oostbloklanden wel all inclusive hadden kunnen boeken terwijl Hollandse gasten deze keuze niet konden vanuit TUI Nederland. Ik geloof wel dat je ter plekke aan de receptie kon upgraden naar AI. Er staat nu een aparte biertap en postmix limonade tap naast de bar waar de AI gasten zelf hun drankjes kunnen tappen. Dit resulteert erin dat veel gasten al om 10:00 's morgens aan grote pullen bier zitten :shock: Ook waren er een aantal Engelse gasten waarvan wij het gedrag niet echt konden waarderen.
Ook hebben wij zelf helaas moeten ondervinden dat de schoonmaak niet meer is wat het geweest is.
Voornamelijk omdat het AI gebeuren niet ons "ding" is denk ik dat dit de laatste keer Meropi is geweest voor ons. We gaan ons eens rustig orienteren op een andere bestemming...helaas :sad: wel met pijn in het hart. Wel wil ik opmerken dat dit onze ervaring is, ik kan me helemaal voorstellen dat andere gasten het wel prima vinden zoals het nu is. Maar ieder mag zijn eigen mening hebben, en dit was dus de mijne.
:wave groetjes, Marian

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2009, 21:43 
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Hallo,

Voor 2010 kan je vanaf 1 juni ook all inclusive boeken bij Arke.
Ook wij zijn ons aan het orienteren, het zal wel Mexico worden,met pijn in mijn hart,
want wij komen er al vanaf 1991,maar het is niet anders.

Groetjes John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2009, 16:00 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Hallo john en marian

Gisteren even de grens over geweest en ja toch maar geboekt voor 2010 we gaan op 6aug t/m 20aug.( het verschil met nederland is te groot, nog groter dan vorig jaar)
We vertrekken wel vroeg we komen omstreeks 08.00 uur aan op heraklion en we gaan s,middags weer terug naar Münster.
Wij willen meropi aankomend jaar toch nog een kans geven, wij willen zien en ondervinden wat zula heeft gezegd we zullen zien.
Wij hopen niet dat ook wij meropi aju moeten zeggen maar nogmaals we zien wel.

Gr. Lambo en de rest van de familie

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2009, 13:10 
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Hoi Lambo,

leuk dat je toch naar Meropi gaat.
Mag ik vragen hoe veel het verschil is als je van uit Nederland vliegt,
en ik weet niet wat je geboekt heb,logies,ontbijt of haljpension.
zijn de losse tickets ook goedkoper?
Ik hoop dat je me vragen wilt beantwoorden.

Groetjes John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2010, 16:46 
Kreta-ondekker
Kreta-ondekker
Gebruikers-avatar

Hallo john sorry voor het verlaat reageren.

Wij boeken al een paar jaar half pension dit omdat wij vinden dat onze dochter ook daar goed moet eten en vooral drinken.( ze vindt het heerlijk) ik drink alleen 01koffie koffie s 01koffie ,morgens.

Dit houd niet in dat wij daar altijd eten we kijken altijd even anders gaan we oud malia in.

Kijk hier maar even http://www.urlaubstours.de/

Het voordeel is ons te groot, en je weet nu al wanneer en hoe laat dat je vertrekt en hoe laat dat je terug komt.

gr. Lambo l968

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]